Sunday 14 May 2017

3 CARA PALING CEPAT DAN BERKESAN HILANGKAN PARUT JERAWAT



Jerawat adalah menyakitkan dan meninggalkan parut yang hodoh. Parut jerawat boleh pudar dengan sendirinya tetapi ada juga yang degil untuk dihilangkan. Parut jerawat yang sudah bertapak dimuka bertahun-tahun jika tidak dirawat akan semakin lama semakin sukar untuk dihilangkan. Apalagi jika parut itu berubah menjadi jeragat.
Untuk menghilangkan parut jerawat, kita perlu memilih set jerawat yang betul. Jangan bazirkan duit anda dengan produk yang tidak berkesan malah menjadikan kulit semakin teruk.

Langkah 1. Stabilkan hormon.


Tahukah anda bahawa hormon yang stabil sangat penting untuk kulit cantik? Senang cerita, bila hormon tidak stabil kulit jadi tidak sihat dan parut jerawat susah untuk sembuh. Sebab itu golongan remaja dan wanita yang mempunyai tahap hormon yang tidak stabil kebanyakannya ada masalah kulit seperti jerawat. Hormon yang tidak stabil menyebabkan kilang minyak jadi ‘overactive’ yang menyebabkan minyak dihasilkan terlampau banyak seterusnya terjadilah jerawat. Jadi,untuk sembuhkan parut jerawat kita perlu elakkan kemunculan jerawat baru. Stabilkan hormon supaya punca jerawat dan bakteria dapat diatasi.

Bagaimana cara menstabilkan hormon? Saya tidak akan cadangkan ubat yang berasaskan dadah atau bahan kimia merbahaya. Produk yang saya cadangkan ialah GLA complex yang berasaskan minyak borage dan EPO. 

Langkah 2. Cerahkan kulit merah kehitaman.


Jerawat membengkak kerana jangkitan bakteria yang masuk ke dalam liang pori. Sebelum jerawat membengkak, ianya sebenarnya whitehead. Apabila bakteria masuk, inlamasi berlaku dan ia bertukar menjadi merah, bernanah dan sakit. Perbuatan memicit jerawat menyebabkan kulit jadi lebam dan akan menjadi kehitaman. Cara terbaik untuk pulihkan kembali lebam kehitaman tersebut ialah dengan mengambil antioksidan yang tinggi seperti vitamin C. Saya cadangkan Vitamin C 500mg semulajadi. 

Jangan sesekali menggunakan produk pencerah yang mengandungi peluntur (bleach) kerana ianya akan menghakis dan merosakkan kulit.

Langkah 3. Ambil protien untuk penghasilan kulit baru yang sihat.


Sel-sel kulit diperbaharui setiap 3 minggu. Jadi sepatutnya parut jerawat akan hilang.Tapi kenapa parut jerawat tidak hilang? Sebabnya ialah sel baru yang dihasilkan tidak berapa sihat kerana tidak cukup zat. Tubuh kita memerlukan protien yang cukup untuk menghasilkan sel-sel baru yang sihat, kuat dan cantik. Tapi cuba ingat makanan kita hari-hari. Kita dapat protin daripada ikan, daging, telur yang dimasak,digoreng. Struktur protinnya sudah rosak. Memang tidak cukup untuk keperluan badan. Jadi, kalau mau sel kulit baru yang cantik harus mengambil protin tambahan.

Jimatkan masa dan wang anda. Rawat parut jerawat dengan Set Parut Jerawat Shaklee.

Jika anda telah berusaha dan mencuba  pelbagai cara untuk menghilangkan parut jerawat tetapi belum berjaya, anda perlu cuba Set Parut Jerawat Shaklee kerana ianya terbukti berkesan dan selamat digunakan.

Set Parut Jerawat Shaklee.



1)GLA Complex- Hormon yang stabil menghasilkan kulit yang cantik.
GLA Complex mengandungi minyak Borage semulajadi yang berkesan untuk mengatasi punca utama parut jerawat.


Fungsi GLA Complex untuk parut jerawat:

  •  Menstabilkan hormon
  • Menghalang jerawat baru
  • Mengawal penghasilan minyak
  • Mengandungi sedikit vitamin E untuk memulihkan sel kulit yang rosak akibat luka jerawat.

SR Vita C berfungsi untuk menaikkan kolagen dengan cepat dan semulajadi. Kehebatan sesuatu vitamin C bukan terletak berapa tinggi kandungannya tetapi pada keupayaan ianya diserap oleh tubuh kita. Kalau 1000mg vitamin sekalipun, jika hanya 200mg yang diserap tidak ada gunanya juga. Kebanyakan vitamin C tidak dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh kerana tubuh kita hanya mampu menyerap 100mg vitamin C dalam masa sejam. Selebihnya akan dibuang melalui perkumuhan. Berbeza dengan SR Vita C Shaklee, ia mempunyai teknologi ‘sustained released’ dimana ia hanya melepaskan 100mg vitamin C setiap jam selama 5 jam. Jadi vitamin C dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh.

Fungsi SR Vita C untuk atasi parut jerawat:

  • Mencerahkan kulit merah dan lebam
  • Mengecutkan parut jerawat dengan cepat
  • Mencerahkan wajah dengan cepat
  • Menguatkan tahap imun kulit melawan bakteria
  • Melindungi kulit rosak dari sinar matahari (Sinar UV)
  • Menegangkan dan menaikkan seri wajah.

Konsultasi: Whatsapp: “PARUT JERAWAT” ke 0198703072 (VERON)
Bonus: Saya akan ajar teknik pengambilan untuk kekalkan vitamin C 24 jam dalam tubuh. Istimewa untuk pelanggan saya sahaja.


3) ESP – Untuk hasilkan sel kulit baru yang sihat dan cantik

Protin diperlukan untuk menghasilkan sel kulit yang cantik. Kulit baru yang sihat akan menggantikan kulit parut yang rosak dan lemah.
Kenapa perlu ambil ESP? Tidak boleh ambil protin lain?
Menurut pakar pemakanan, tubuh kita memerlukan 20 jenis asid amino untuk menghasilkan sel kulit yang sihat. Daripada 20, 11 daripadanya dihasilkan sendiri oleh badan kita. 9 asid lagi kita perolehi daripada makanan seperti daging, ayam, susu dan telur.
Adakah anda tahu jenis makanan yang mengandungi 9 jenis asid amino itu?Mungkin tidak kan..
Jadi sebab itulah ESP adalah pilihan terbaik kerana ianya mengandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan badan.
Antara fungsi ESP untuk parut ialah:


  • Menyembuhkan luka jerawat dengan cepat
  • Menghasilkan sel kulit baru yang sihat, segar dan cerah
  • Mengandungi isoflaven yang bagus untuk hormon kulit
  • Mencerahkan kesan merah dan gelap pada parut jerawat.


TESTIMONI SET PARUT JERAWAT



Parut jerawat hitam hilang dan kulit kembali sihat selepas menggunakan Set Parut Jerawat


Puan Ummi berjaya mendapatkan kulit yang cantik dan bebas dari parut jerawat


Kulit Puan Nurul semakin pulih dari parut jerawat dengan penggunaan Set Parut Jerawat yang konsisten.


PERTANYAAN / CARA MENDAPATKAN PRODUK

Sebarang pertanyaan sila whatsapp ke nombor 0198703072 ( VERON). Saya akan memberikan konsultasi cara pengambilan produk yang betul dan berkesan.











No comments:

Post a Comment